WhatsApp’a reklamlar geliyor: Sohbet gibi reklam

WhatsApp, Reklam Planlarını Hayata Geçiriyor

WhatsApp, uzun zamandır tartışılan reklam planlarını uygulamaya koymaya başlıyor. Meta bünyesindeki mesajlaşma uygulaması, gizlilik ve uçtan uca şifreleme gibi temel güvenlik ilkelerinden ödün vermeden, artık belirli bölümlerde reklamlara yer verecek.

Şirketin açıklamasına göre, WhatsApp kullanıcılarının birçoğu kademeli olarak reklamlarla karşılaşacak. Ancak bu değişiklik şimdilik sadece “Güncellemeler” sekmesini aktif olarak kullananları ilgilendiriyor. Uygulamayı sadece kişisel mesajlaşma için kullananlar reklam görme konusunda endişelenmeyebilir. Ancak WhatsApp, günde yaklaşık 1,5 milyar kullanıcının bu bölümü aktif olarak kullandığını belirtiyor. Eskiden daha çok arkadaş durumlarını görmek ve ilgi çekici kanalları keşfetmek için kullanılan bu sekme, şimdi kanal yöneticileri ve işletmeler için bir büyüme ve tanıtım alanına dönüşüyor.

Yeni reklam sisteminde WhatsApp, kullanıcıların favori kanallara abone olmalarını teşvik edecek tanıtımlar sunacak. Bazı kanallar daha öne çıkarılacak ve “Güncellemeler” sekmesindeki Durum kısmına da reklamlar entegre edilecek. Şirket, bu yeni sistemin kullanıcıların işletmelerle etkileşim kurmayı daha kolay ve doğal hale getireceğini iddia ediyor.

Tabii ki en önemli soru gizlilik konusu. WhatsApp, bu reklam sisteminin kullanıcı verilerini kötüye kullanmayacağını vurguluyor. Özel mesajlar, yapılan aramalar, sohbetlerde paylaşılan konumlar, rehberdeki kişiler veya arkadaşlarla olan gruplar reklam hedeflemesi için kullanılmayacak.

Reklamların gösterilme nedenlerine ilişkin veriler oldukça sınırlı tutulacak. WhatsApp, temel hesap bilgileri, kullanılan cihaza ilişkin genel teknik bilgiler, genel konum bilgileri gibi bilgiler ve “Güncellemeler” sekmesindeki etkileşimleri göz önünde bulundurarak reklam içeriklerini şekillendirecek.

Ayrıca şirket, Meta ile kişisel bilgi paylaşmadığını, hassas verilerin anonimleştirildiğini ve kullanıcıların deneyim üzerinde her zaman söz sahibi olduğunu belirtiyor. Meta’nın iş modeli düşünüldüğünde, şirketin gelirinin %98’i reklamlardan elde ediliyor. Dolayısıyla WhatsApp’ın bu modele entegre olması şaşırtıcı değil. Ancak bu geçişin kullanıcı alışkanlıklarını nasıl etkileyeceği zamanla anlaşılacak.

Related Posts

Laptop bilgisayarların pil ömrü uzayacak! Windows 11 kullananlar dikkat

Microsoft laptop bilgisayar ve tabletlerin pil ömrünü uzatacak özelliği devreye aldı.

Elektronik deri ile sağlığın geleceği yeniden şekilleniyor

Bilim dünyası, sağlık teknolojilerinde çığır açan bir yeniliğe imza attı. Kendini onaran elektronik deri (e-deri), giyilebilir teknoloji alanında devrim niteliğinde bir adım olarak karşımıza çıktı. Vücuda yapışarak biyolojik verileri sürekli izleyen …

106 yıllık otomotiv devi logosunu değişti

Ünlü otomobil markası Bentley beşinci kez logo değişikliğine gitti.

En düşük emekli maaşı ne kadar olacak? Bakan Işıkhan tarih vererek duyurdu

Yaklaşık 4 milyon emekliyi ilgilendiren en düşük emekli maaşı düzenlemesiyle ilgili önemli bir açıklama geldi. Çalışma ve Sosyal Güvenlik Bakanı Vedat Işıkhan, haziran ayı enflasyon verilerinin ardından maaşlarla ilgili nihai görüşmelerin yapılacağını duyurdu. Işıkhan, yeni rakamın TBMM’ye sunulacağını belirtti.

Yapay zeka Pokémon oynarken panikledi: Öyle hamleler yaptı ki Google bile şaşırdı

Düşünsenize, bir yapay zeka Pokémon oynuyor. Üstelik canlı yayında. İlk başta “her şeyi kusursuz yapar” diye düşünüyorsunuz, değil mi? Ama işler öyle gelişmiyor…

Arabanızı artık mikrodalgalar koruyor: Yöntemi duyan mutfağa koşuyor!

Fare hırsızlığı olarak bilinen yeni nesil otomobil hırsızlığı yöntemi, sürücüleri şaşırtıcı ama etkili bir çözüm arayışına itti. Artık birçok sürücü, araç anahtarlarını mikrodalga fırınlarında saklayarak hırsızlara karşı koruma sağlıyor.