Türkiye’nin En Değerli Markaları 2025 Yılında Açıklandı
Brand Finance tarafından yapılan araştırmaya göre, Türkiye’nin en değerli markalarını sıralayan “Türkiye’nin En Değerli Markaları-Türkiye 125” çalışması yayımlandı. Araştırmaya göre, sermaye piyasasına dahil markaların sayısı 100’den 125’e yükseldi.
THY Listenin Zirvesinde
Türk Hava Yolları (THY), 2 milyar 266 milyon dolarlık marka değeriyle listenin ilk sırasında yer aldı. İkinci sırada ise 1 milyar 645 milyon dolarla Arçelik bulunuyor. İş Bankası ise geçen yıla göre bir basamak yükselerek 1 milyar 240 milyon dolarla üçüncü sıraya yerleşti.
Listenin dördüncü sırasında bir sıra gerileyen Vestel, 928 milyon dolarlık marka değeriyle kendine yer bulurken, Ford Otosan 905 milyon dolarla beşinci, Ziraat Bankası 875 milyon dolarla altıncı, LC Waikiki 828 milyon dolarla yedinci ve Garanti BBVA 721 milyon dolarla sekizinci sırada yer aldı.
Yeni Rakı 590 milyon dolarla dokuzuncu sırada yer alırken, Vakıfbank 386 milyon dolarla onuncu sırada kendine yer buldu. Geçen yıl listeye 20. sıradan giren Türkiye’nin ilk elektrikli otomobil markası Togg ise 179 milyon dolarlık değeriyle yine aynı sırada yer aldı.
24 Yeni Marka Listeye Girdi
Bu yıl listenin 24 yeni marka tarafından zenginleştirildiğini görüyoruz. Bu markalar arasında Altınkılıç, Astor Enerji, Big Chefs, Bilkom, Bizim, ve daha birçok tanıdık isim yer alıyor.
Toplam Değer 17 Milyar Dolar
Brand Finance Türkiye Direktörü Muhterem İlgüner, araştırmanın sonuçlarına ilişkin yaptığı değerlendirmede, listenin toplam değerinin geçen yıla göre yüzde 15,6 artarak 17 milyar dolara yükseldiğini belirtti. İlgüner ayrıca, sektörde markalaşmanın önemini vurgulayarak, markalı yurt dışı satışlarını başarıyla sürdüren hazır giyim markalarının da değerlerinin arttığını söyledi.
Türk markalarının değerindeki artışa rağmen, dünyanın en değerli markası Apple’ın sadece yüzde 0,57’sine ulaşabildiğine dikkat çekildi. Ayrıca, Brand Finance tarafından hazırlanan listede, Papara’nın da yer alması özellikle vurgulandı.
Brand Finance’ın araştırmasına göre, Türkiye’nin en değerli 125 markasında ilk 20 şöyle sıralanıyor: