BTM, Girişimci Sayısını Artırıyor ve Unicorn Hedefliyor

BTM, Girişimci Sayısını Artırıyor ve Unicorn Çıkarmayı Hedefliyor

Bilgiyi Ticarileştirme Merkezi (BTM) Genel Müdürü Önder Kul, girişimci sayısını artırdıklarını belirterek, “En yakın vadede unicorn çıkarmayı hedefliyoruz.” dedi.

Kul, BTM’nin girişimcilere verdiği eğitimleri anlatarak, “Bizim belki de en güçlü kaslarımızdan bir tanesi komite eşleştirme faaliyetlerimiz. ITO’daki 81 meslek komitesiyle birebir eşleştirmeler yapıyoruz. Bu şekilde hem yatırımcı sunumları gibi oluyor hem kendi ürünlerinin sektörün duayenleri tarafından geri bildirim alınmasını sağlıyorlar.” ifadelerini kullandı.

Yılda iki kez Sahne XL etkinliği düzenlediklerini belirten Kul, şunları kaydetti:

“İlk etkinliğimizi haziranın sonunda planlıyoruz. Uluslararası bağlantılarımızı buraya davet edeceğiz, buraya yatırımcı çekeceğiz. Sahne XL aslında girişimcilerimizin bir nevi mezuniyeti. Yatırım almaya hazır olanlar sahneye çıkıyorlar. Yurt dışından da buraya yatırımcı getireceğiz. Yıl sonuna kadar da yatırımcı zirvesi yapmayı planlıyoruz.”

“Senegal Dakar’daki bir startup merkeziyle işbirliği içerisinde olacağız”

Nitelikli girişimci sayısını artırmak istediklerini kaydeden Kul, şu ifadeleri kullandı:

“BTM çatısı altında 514 girişimcimiz var. Kadın girişimci oranımız yüzde 24,71’e ulaşarak Türkiye ortalamasının oldukça üzerinde. Girişimlerimiz bu zamana kadar 257 milyon dolar değerleme üzerinden 28 milyon dolardan fazla satış yaptı. Halen destek alan girişimlerimiz arasında en genç girişimcimiz 15 yaşında iken en tecrübelisi 66 yaşında.”

“Kadın girişimcilerin potansiyellerini muhakkak ekosisteme kazandırmalıyız”

Toplantının ardından gazetecilerin sorularını yanıtlayan Kul, kadın girişimcilere yönelik soruyu şöyle cevapladı:

“Türkiye’de kadın girişimci oranları yüzde 14-15 civarında. Bizde her zaman bu oranın üzerinde oluyor. Doğum oranı düşüyor, genç nüfus diyoruz sürekli ama genç nüfus azalıyor. Bu nedenle bizim kadın girişimcilerin potansiyellerini muhakkak ekosisteme kazandırmalıyız.”

Kul, Anadolu’ya yönelik hedeflere ilişkin ise “Anadolu için şu anda yatırımcı programımız var. İlk etapta Anadolu’daki sermayeye odaklandık. Yavaş yavaş, adım adım gitmek istiyoruz. Anadolu’daki girişimcilerimize de kapımız sürekli açık.” yanıtını verdi.

BTM’deki girişimlerde yapay zeka ve sağlık teknolojilerinin öne çıktığını aktaran Kul, “İlk çeyrekte girişimci sayısını yüzde 30-40 artırdık, bu sayıyı muhafaza etmeyi planlıyoruz. En yakın vadede unicorn çıkarmayı hedefliyoruz, 2025’te neden olmasın?” ifadelerini kullandı.

Hesap Aç, 1.000 TL Kazan. BYBIT TR’ye Şimdi Üye Ol. Reklamdır
Kaynak: AA / Aylin Rana Aydin Kuş – Ekonomi

Related Posts

Elektronik deri ile sağlığın geleceği yeniden şekilleniyor

Bilim dünyası, sağlık teknolojilerinde çığır açan bir yeniliğe imza attı. Kendini onaran elektronik deri (e-deri), giyilebilir teknoloji alanında devrim niteliğinde bir adım olarak karşımıza çıktı. Vücuda yapışarak biyolojik verileri sürekli izleyen …

106 yıllık otomotiv devi logosunu değişti

Ünlü otomobil markası Bentley beşinci kez logo değişikliğine gitti.

En düşük emekli maaşı ne kadar olacak? Bakan Işıkhan tarih vererek duyurdu

Yaklaşık 4 milyon emekliyi ilgilendiren en düşük emekli maaşı düzenlemesiyle ilgili önemli bir açıklama geldi. Çalışma ve Sosyal Güvenlik Bakanı Vedat Işıkhan, haziran ayı enflasyon verilerinin ardından maaşlarla ilgili nihai görüşmelerin yapılacağını duyurdu. Işıkhan, yeni rakamın TBMM’ye sunulacağını belirtti.

Yapay zeka Pokémon oynarken panikledi: Öyle hamleler yaptı ki Google bile şaşırdı

Düşünsenize, bir yapay zeka Pokémon oynuyor. Üstelik canlı yayında. İlk başta “her şeyi kusursuz yapar” diye düşünüyorsunuz, değil mi? Ama işler öyle gelişmiyor…

Arabanızı artık mikrodalgalar koruyor: Yöntemi duyan mutfağa koşuyor!

Fare hırsızlığı olarak bilinen yeni nesil otomobil hırsızlığı yöntemi, sürücüleri şaşırtıcı ama etkili bir çözüm arayışına itti. Artık birçok sürücü, araç anahtarlarını mikrodalga fırınlarında saklayarak hırsızlara karşı koruma sağlıyor.

AB’de yeni otomobil satışları mayısta yıllık bazda yükseldi

Avrupa Birliği (AB) pazarında yeni otomobil satışı, mayısta geçen yılın aynı ayına göre yüzde 1,6 artışla 926 bin 582’ye ulaştı.