Bodrum’da Sahte Rezervasyon Alarmı

Bodrum’da Sahte Rezervasyonlar Yüzünden Turistler Mağdur Oluyor

Yerli ve yabancı turistler, Muğla’nın Bodrum ilçesinde sahte rezervasyonlar nedeniyle mağdur duruma düşmeye başladı. Bodrum’un turizmci iş insanı Bülent Kaya, sosyal medyada dolaşan sahte tatil ilanlarının ciddi sorunlara yol açtığını vurgulayarak, vatandaşları uyardı.

Temmuz ayının ikinci haftasında Bodrum’da başlayan yoğunlukla birlikte, sahte rezervasyon kaynaklı dolandırıcılık vakaları artmaya başladı. Bodrum’a tatil için gelen birçok turist, internet üzerinden yaptıkları otel ve villa rezervasyonlarının sahte olduğunu fark ederek mağdur duruma düşüyor. Bodrum’daki Azka Otel’in sahibi Bülent Kaya, sosyal medyada dolaşan sahte tatil ilanlarının ciddi mağduriyetlere yol açtığını belirterek, vatandaşları uyarıyor. Kaya, “10 bin TL’lik tatili 8 bine bulduğunu sananlar kandırılıyor. Otelin kapısına geldiklerinde rezervasyonları olmadığını öğreniyorlar. Sonra da ne yazık ki yapılacak pek bir şey kalmıyor” şeklinde konuştu.

Temmuz ayında genel doluluk oranlarının iyi olduğunu ancak özellikle dış mekan işletmelerinde düşüş yaşandığını belirten Kaya, bilgi kirliliğinin en büyük nedenlerinden birinin sosyal medya olduğunu dile getirdi.

Kaya, özellikle sosyal medya reklamlarıyla ‘çok ucuza tatil’ vaat eden kişi ve platformlara karşı vatandaşların dikkatli olması gerektiğini vurgulayarak, “Ucuz ilanlara kanmayın, işletmeyi mutlaka arayın. İnsanlar sorgulamadan ödeme yapıyor. Sonra dolandırıldığını fark ediyor ama iş işten geçmiş oluyor. En azından işletmeyi arayıp ‘Sizinle çalışan bir firma mı?’ diye sormak bir telefon kadar kolay. Ama yapılmıyor” dedi.

Bazı tatilcilerin beş yıldızlı otellerle bütçe dostu seçenekleri karşılaştırdığını ifade eden Kaya, “Herkes en iyi yerde, en lüks otelde tatil yapmak istiyor ama fiyatlar buna göre değişiyor. Fiyat farkı; lokasyondan, giderlerden, personel kalitesinden kaynaklanıyor. Bunu göz ardı etmek yanlış kıyaslamalara yol açıyor” diye konuştu.

Sosyal medyada dolaşan olumsuz yorum ve videoların, turistlerin davranışlarını da etkilediğine dikkat çeken Kaya, “Yerli ve yabancı turistler artık otelden dışarı çıkmamayı tercih ediyor. Bu da bölge esnafını olumsuz etkiliyor. Aslında uçuş sayılarında ya da otel doluluklarında büyük bir düşüş yok, ama dış harcamalar azalıyor” şeklinde konuştu.

Bülent Kaya, sosyal medya üzerinden yapılan manipülatif paylaşımların takipçi ve izlenme uğruna insanların tatil planlarını bozduğunu belirterek, hem vatandaşların daha bilinçli hareket etmesi hem de sosyal medya platformlarının daha sıkı denetlenmesi gerektiğini vurguladı. – MUĞLA

Related Posts

Dolar ve euroda son durum ne? Piyasalarda gün ortası (21 Temmuz 2025)

Borsa İstanbul’da BIST 100 endeksi, günün ilk yarısında yüzde 1,95 değer kazanarak 10.568,56 puana yükseldi. Cuma günü 10.366,16 puandan kapanan BIST 100 endeksi, güne 47,08 puan artışla 10.413,24 puandan başladı. Endeks, saat 13.00 itibarıyla önceki …

Haziran ayında 1,91 trilyon TL tutarında ödeme kartla yapıldı

Kredi kartları, banka kartları ve ön ödemeli kartlar ile haziran ayında yapılan toplam ödeme tutarı bir önceki yılın aynı dönemine göre yüzde 51 artarak 1,91 trilyon TL oldu.

EkoFilm ile Sürdürülebilir Yapım Dönemi

EkoFilm Platformu, film sektöründe çevresel etkileri azaltmayı ve sürdürülebilirliği teşvik ediyor.

Sensex haftaya 315 puanlık yükselişle başladı

Hindistan borsalarının en büyük göstergelerinden BSE Sensex, haftaya 315 puanlık yükselişle başladı. Yüzde 0,4 değer kazanan endeks, 82.068 puana çıkarak son dört haftanın en düşük seviyesinden toparlandı. Geçtiğimiz Cuma günü yaşanan sert düşüşün …

Pazaryeri’nde Orman Denetimleri Artırıldı

Orman ürünlerinin kaçak taşınmasına karşı Pazaryeri’nde denetimler sıklaştırıldı. Yasal işlemler başlatıldı.

Sivas’ta Konut Satışları Artıyor

2024 Haziran’da Sivas’ta 721 konut satıldı, Ocak-Haziran’da ise yüzde 44 artışla 4,072 konut satıldı.