Ride-Hailing Uygulamaları Fiyat Karşılaştırması: Waymo, UberX ve Lyft
San Francisco merkezli Obi adlı uygulama, 25 Mart ile 25 Nisan tarihleri arasında topladığı 90 bin veriyi analiz ederek, “ride-hailing” uygulamalarının fiyat ve bekleme sürelerini karşılaştırdı. Sonuçlara göre, Lyft’in ortalama yolculuk fiyatı 14,44 dolar iken, Uber’in 15,58 dolar ve Waymo’nun ise 20,43 dolar olduğu belirlendi.
Waymo: Pahalı Ancak Popüler
Techcrunch’un haberine göre, Waymo’nun fiyatları diğerlerine göre daha yüksek olmasına rağmen, kullanıcı ilgisi azalmış değil. Şirket, Mayıs ayında haftada 250 bin ücretli yolculuk gerçekleştirdiğini duyurdu. Obi’nin gelir sorumlusu Ashwini Anburajan’a göre, otonom araçların sürücüsüz olması beklenirken, araçları çalıştırmanın oldukça pahalı olduğu ve bu dönüşümün beklenenden daha yavaş gerçekleştiği ifade edildi.
Özellikle yoğun saatlerde, Waymo’nun fiyatlarının Lyft’e kıyasla ortalama 11 dolar ve Uber’e kıyasla ise 9,50 dolar daha fazla olduğu görüldü. Ancak kullanıcılar, teknolojiye olan heyecan ve araçta yalnız olma arzusu gibi faktörlerden dolayı bu farkı ödemeye razı gibi görünüyor.
Fiyatlandırma Karışıklığı
Rapora göre, Waymo’nun fiyatlandırma algoritmasının Uber ve Lyft kadar gelişmiş olmadığı belirtildi. Kısa mesafeli yolculuklarda fark daha da artıyor:
- 1,4 kilometrenin altındaki kısa yolculuklarda, Waymo’nun kilometre başına ücreti Uber’den yüzde 41,5, Lyft’ten ise yüzde 31,1 daha pahalı.
- 4,3 – 9,3 kilometre arasındaki yolculuklarda bu fark azalıyor: Lyft 2,60 dolar/km, Uber 2,90 dolar/km, Waymo ise 3,50 dolar/km ücret alıyor.
Ayrıca, uzak mesafeden araç talep etme zorunluluğunun, bekleme süresini ve fiyatı artırdığı ancak kullanıcıların bu durumdan fazla etkilenmediği belirtildi.
Yalnızlığın Konforu
Obi’nin yaptığı kullanıcı anketine göre, katılımcıların yüzde 70’i sürücüsüz araçları tercih ettiğini belirtirken, yüzde 74’ünün en büyük endişesinin güvenlik olduğu ortaya çıktı. Aynı anket sonuçlarına göre, katılımcıların yüzde 40’ı Waymo için aynı ya da daha az ödemek istediklerini ifade etti.
Anburajan’a göre, kullanıcıların robotaksilere daha fazla ödeme yapmasının sebebi araçta yalnız olmanın sunduğu konforun etkileyiciliği. Kendi huzurlu küçük alanlarında seyahat etmenin birçok kişi için değerli bir deneyim olduğu belirtildi.